att ha ett uppochner liv

(Gammal bild)
Jag vill vara mer personlig och jag älskar att få skriva ut känslor och tankar så jag tänkte göra det lite mer här i bloggen och börjar redan nu alltså.
 
Jag har ett liv som är som den värsta bergochdalbanan ni kan tänka er, då menar jag höga höjder och djupa sluttningar. Det är som att det aldrig får gå jättebra och aldrig får gå för dåligt heller. Det är svårt att förklara men jag tänker ofta på det.
 
Idag söndag var en söndag jag verkligen längtat efter, jag och Linus var lediga tillsammans och vi skulle åka till västerås och gå på actionbad och bara ha en mysig dag tillsammans. Jag skulle köra dit och han tillbaka. Vi hinner åka ca tre minuter från mig och sedan kommer vi till en jätteliten rondell som jag kör i dagligen, jag kan rondellen innan och ut och kör alltid så lugnt i den då den brukar vara hal att åka i. Samma sak idag jag kör jättelugnt alltså max 15km/h och så släpper bilen allt fäste från vägen och glider, det gick inte att ratta eller bromsa bilen bara gled över hela vägen ner i ett dike och det bara smäller. Airbag utlöses och jag stannar bilen och jag och Linus hoppar ut direkt. Fronten är förstörd och allt ser bara hemskt ut. Försäkrigen kommer inte täcka någonting och jag kommer inte kunna laga bilen själv det blir för dyrt.
 
Saken är den att jag nu måste skaffa en ny bil vilket inte är något problem för jag har råd jag har ett heltids jobb med bra lön så det kommer lösa sig men jag älskar verkligen den bilen jag haft nu. Älskar, det var en minicooper och absolut kan jag leasa en sådan eller liknade men det är svårt att liksom göra sig av med en bil och försöka få några pengar för den och sen ska man hitta en ny man verkligen gillar. Det är sånna här saker som händer mig helt plötsligt. Jag fick mitt jobb för ca tre veckor sen och trivs jättebra med kollegorna och det känns lärorikt och kul med så ska livet bestämma sig för att jag ska krocka i en bil som jag älskar och så ska den inte gå att reparera för en rimlig summa. Det är kul att ha medgångar och motgångar men någongång vill jag ha medgångar i mer än tre veckor. 

Kommentarer
Postat av: Cajsa Lindahl

haha ja, kunde man sitta inne hela vintern utan att gå ut i kylan så skulle jag tycka bättre om vintern men "tyvärr" måste man ju leva också och jobba, gå i skolan, handla...Helt enkelt, ge sig ut i kylan.

2015-11-22 @ 18:28:59
URL: http://cjssong.blogg.se/
Postat av: linah

fin du är! <3

2015-11-22 @ 19:58:58
URL: http://nouw.com/linaheve
Postat av: MADDISENJ.SE

Men usch vad trist med bilen :(

2015-11-22 @ 22:24:08
URL: http://maddisenj.se
Postat av: VICTORIA JOHNSSON

usch, vad tråkigt att det gick illa med bilen, men vad skönt att ni klarade er oskadda båda två! =)

2015-11-22 @ 22:40:11
URL: http://vamjohnsson.forme.se
Postat av: VERONICA - fashionblog

Vackra, vackra duu <3

2015-11-23 @ 16:38:59
URL: http://vveronicas.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
♥Livet som Erica♥
Erica Andersson. Att inte bara överleva utan att också leva. Att ständigt vilja göra något. Att älska utan att tveka och att få samma sak tillbaka. [email protected]

Everyday Life
My Beauty
Other Things