Christmas tag

 
1. Pepparkakor eller lussebullar?
Lussebullar i mitt hjärta alltså mhm delicious.

2. Skumtomtar eller knäck?
Skumtomtar speciellt med chokladöverdrag!

3. Ischoklad eller marsipan?
Ischoklad!

4. Köttbullar eller prinskorvar?
Köttbullar med rödbetsssallad är mitt störta måste på julbordet.

5. Julkorv eller julskinka?
Julskinka alla dagar i veckan.

6. Lax eller sill?
Lax <3 ungsbakad, gravad ja all lax bara.
 
7. Revbensspjäll eller Janssons Frestelse?
Båda är supergott men jag föredrar nog revbensspjäll

8. Paradis eller Alladin?
Paradis 

9. Sylta eller pastej?
Pastej med saltgurka är life.

10. Glögg eller julmust?
Köpte fem liter julmust här om dagen så hehehe julmust.

11: Rödbetssallad eller dopp i grytan?
Rödbetssallad är för det första rosa och för det andra så gott<3

12. Ris a la malta eller risgrynsgröt?
Pappas hemmagjorda gröt

13. Äpplemos eller senap?
Inget:(

14. Hemma eller borta?
Borta

15. Utomlands eller Sverige?
Att vara hemma i Sverige på just julaftoon måste jag vara men annars vill jag vara i London. SÅ FINT!

16. Ge eller få?
Både och, älskar att slå in paket och göra folk glada sammtidigt som jag älskar att få presenter.

17. Mysteriet på Greveholm eller dieselråttor och sjömansmöss?
Båda två är mina favoriter! 

18. Chokladkalender eller paketkalender?
The Body Shops julkalender

19. Plastgran eller äkta?
Vi har inte gran hemma pga Simba.

20. Arne Waise eller Ernst?
Ernst är ju bae.

21. När vill du att första snön ska falla?
20 december passar bra sen kan den försvinna 1 januari.

22. Har du någonsin haft en grön gräsmatta på julen?
Ja tyvärr.

23. När tycker du att det är dags att pynta?
När man har lust!

24. Finns det något mindre du vill göra av denna julen?
nej itne vad jag kommer på nu.

25. Vilket färgtema tycker du passar bäst på julen?
Röd, silver och guld!

26. Kan du komma på något negativt med julen?
Ja alla de som inte har julkänsla och de som inte har en familj eller vänner att fira med. De som inte har råd att fira jul helt enkelt. Det är så synd och hemskt att det finns så mycket ångest kring julen pga hets kring julklappar. Julklappar är kul ja absolut men det är inte det viktigaste. Det viktigaste är att ta hand om varandra.

27. Blir du oftast mättad när julen är slut eller vill du ha mer jul?
Tycker det är skönt när det är över faktiskt även fast jag älskar julen.

28. Vad brukar framkalla mest stämning på julen/december?
Julpyntet och alla fina julbeslysningar!

29. Leker du i snön, åker pulka eller bygger snögubbar?
Inget just nu men att åka pulka är ju askul!

30. Vilken är din favorit julfilm?
Grinchen!

31. Klär du dig fint på julen?
Ja det brukar jag.

32. När öppnar du dina julklappar?
På kvällen när vi ätit all mat och så.

33. Julönskning?
Massa kramar och lek med mina underbara kusinbarn och skratt med min fina familj och släkt.

34. Vilken är din favoritjullukt?
Nejlika i apelsin.

35. Vad heter din/dina favoritjullåtar?
Julkort från vårby gård och last christmas!

36. Gör du snögubbar?
Tyvärr inte.

37. Favoritjulkalender?
Dieselråttor och sjömansmöss-

38. Konstigaste julklappen?
Oj jag kommer inte på någon.

39. Vad är viktigast på julen?
Gemenskap!

40. Hur är din jul?
Dötrist, långtråkig och alldeles alldeles underbar. skämt åsido så brukar den vara supermysig och rolig.
 

Kommentarer
Postat av: Prietha

Lussekatter* ;) Godaste!! SNor denna ;)

2015-12-05 @ 18:41:28
URL: http://prietha.se
Postat av: Emma Engström

Vi har lika i en del! :D Självklart Ernst!

2015-12-05 @ 20:00:38
URL: http://emmaengstrom.vione.se
Postat av: Emelie

Rolig lista!

2015-12-05 @ 20:24:47
URL: http://nouw.com/stockholmsryttarna
Postat av: Cecilia

Mysigt lista! :D

2015-12-05 @ 21:14:54
URL: http://cemy.blogg.se
Postat av: Tilda Barkselius

Åh så himla mysig lista den här :)

2015-12-06 @ 00:07:27
URL: http://fluring.blogg.se/
Postat av: Frida

Kul att läsa, älskar blogglistor :)

2015-12-06 @ 05:30:59
URL: http://fridanyburgs.blogg.se
Postat av: Elin

Härlig lista =)

2015-12-06 @ 09:07:52
URL: http://elinbjorkander.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
♥Livet som Erica♥
Erica Andersson. Att inte bara överleva utan att också leva. Att ständigt vilja göra något. Att älska utan att tveka och att få samma sak tillbaka. [email protected]

Everyday Life
My Beauty
Other Things